TY - JOUR ID - 134102 TI - ارزیابی وفاداری گردشگران میراث فرهنگی در مقصد رامسر JO - مجله آمایش جغرافیایی فضا JA - GPS LA - fa SN - 2538-5739 AU - میرتقیان رودسری, سیّد محمّد AU - پوراحمد, احمد AD - دانشجوی دکتری گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی AD - استاد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 39 SP - 153 EP - 166 KW - گردشگری KW - وفاداری KW - میراث فرهنگی KW - میراث ملموس و ناملموس KW - رامسر DO - 10.30488/gps.2020.206010.3121 N2 - درک این که وفاداری گردشگر چگونه شکل می­گیرد و میزان این وفاداری در چه سطحی می‌باشد، برای مدیریت بازاریابی مقصدهای گردشگری به یک اصل و قاعدة کلی تبدیل شده است. پژوهش حاضر، با هدف ارزیابی سطح وفاداری گردشگران میراث فرهنگی در مقصد رامسر با تاکید بر مراحل وفاداری صورت پذیرفت. جاﻣﻌﮥ آماری پژوهش بازدیدکنندگان میراث فرهنگی مقصد رامسر بودند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه، 384 نفر برآورد گردید. روش نمونه­گیری، غیرتصادفی در دسترس بود. از پرسش­نامه برای جمع­آوری داده­ها بهره­گیری شد. روایی پرسش­نامه به صورت صوری و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ (866/0= α) تایید شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با به کار گیری نرم­افزار SPSS25 انجام شد. یافته­ها مشخص ساخت که سطح وفاداری در هر چهار مرحله، به طور تقریبی برابر است، امّا وفاداری میلی (مرحله سوم: متغیر اعتماد) سطح بالاتری نسبت سایر مراحل داشت. همچنین، سطح وفاداری نگرشی، کمی از وفاداری رفتاری بالاتر بود. مبتنی بر این یافته­ها، نتیجه­گیری شد و پیشنهادهای لازم جهت افزایش سطح مراحل وفاداری و نزدیک نمودن آن به وفاداری عملی ارائه گردید. UR - https://gps.gu.ac.ir/article_134102.html L1 - https://gps.gu.ac.ir/article_134102_a843ee2372109907c3b938c187658ece.pdf ER -