-آسایش، حسین و علیرضا استعلاجی. 1382. اصول و روشهای برنامهریزی ناحیهای (مدل، روشها و فنون). دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری.
2-استانداری خراسان جنوبی. 1391. سالنامهی آماری، بیرجند، ناشر معاونت برنامهریزی، دفتر آمار و اطلاعات.
3-بحرینی، حسین. 1386. فرایند طراحی شهری. انتشارات تهران.
4-بحرینی، سید حسن. 1376. شهرسازی و توسعه پایدار، ماهنامه رهیافت، شماره 17.
5-برآبادی، محمود. 1384. الفبای شهر. تهران، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
6-توفیق، فیروز. 1372. مباحث و روشهای شهرسازی: مسکن. تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
7-پورمحمدی، محمدرضا. 1389. برنامهریزی کاربری اراضی شهری. تهران، سمت.
8-حبیبی، سید محسن و صدیقه مسائلی. 1378. سرانه کاربریهای شهری. تهران، سازمان ملی زمین و مسکن.
9-خواجه ارزانی، مهدی. 1384. تحلیل مکانیابی بهینه میادین میوه و ترهبار (منطقه 8 اصفهان)، پایاننامه کارشناسارشد برنامهریزی شهری و منطقهای، دانشگاه تربیت مدرس.
10-رضویان، محمدتقی. 1381. برنامهریزی کاربری اراضی شهری. تهران، انتشارات سمت.
11-سهیلیزاده، حسین و حمیدرضا فیلی. 1390. مکانیابی بازارهای روز شهری به روش جایابی چند تسهیلاتی و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP بهمنظور مدیریت بهینه حمل و نقل شهری. اولین کنفرانس اقتصاد شهری ایران.
12-سیفالدینی، فرانک. 1378. روند شهرنشینی، مساله شهرهای بزرگ، مجله پژوهشهای جغرافیایی، شماره 36.
13-شیخ بیگلو، رعنا، سیمین نعمتاللهی بناب و حامد شیخ بیگلو. 1391. برنامهریزی و مکانیابی بازارهای روز در مناطق شهری (مطالعه موردی: مناطق 3 و 4 شهر تبریز)، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی شهری، سال سوم، شماره دهم.
14-شیرازیان، مرجان و همکاران. 1373. مطالعات مقدماتی جهت طراحی مراکز خرید. جلد اول، بخش تحقیقات و مطالعات.
15-قدسیپور، سیدحسن. 1384. فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP). چاپ چهارم، تهران، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
16-عظیمی حسینی، نظریفر، محمدهادی و مومنی، رضوانه. 1389. کاربرد GIS در مکانیابی. تهران، نشر مهرگان قلم.
17-کامرانپور، ندا و شهیدی، سعید. 1372. مطالعات اقتصادی جهت احداث مراکز خرید، مهندسین مشاوره شهر، تهران.
18-مالچفسکی، یاچک. 1385. سامانه اطلاعات جغرافیایی و تحلیل تصمیم چند معیاری. ترجمه اکبر پرهیزکار و عطا غفاری گیلانده، تهران، نشر سمت.
19.Auclair, C. 1997. The UNCHS (Habitat) Indicators Program, Sustainability indicatorsreport of the project on indicators of sustainable development, Wiley, New York, pp. 288-292.
20.Gandhi, V.P. and Namboodiri, N.V. 2006. Marketing of Fruits and Vegetables in India: A study Covering the Ahmedabad, Chennai and Kalkata Markets, India.
21.Madsen, P. and Plunz, R. 2002. The Urban Lifeworld, Routledge, London.
22.Pooler, J.A. 1995. The use of spatial separation in the measurement of Transportation accessibility. Transportation Research, 29(6).
23.Ruskin Community Development Corporation 2007. A Project of the RuskinCommunity Development Fundation.
24.Saaty, T.L. 2004. Mathematical Methods of Operations Research, Courier Dover Publications, New York.
25.Swyer, D.J. 1991. Asian Urbanization: a Hong Kong Case Book, Hong KongUniversity Press.
26.Wang, C., Tsuchiya, H., Lee, J. and Ward, K. 2004. Urban Marketing Challenge: Attraction a Supermarket to Pittsburg’s Hill District, Carnegie Mellon University, New York.
27.Haughton, G. 1997. Developing Sustainable Urban development Models, Cities. 14.
28.Tosun, Cevat 2001. Challenges of Sustainable Tourisme development in developing world: The case Turkey, Journal of Tourist management 22.