- باغستانی برزکی، حوریه. 1387. بررسی تأثیر آگاهی شهروندان از حقوق شهروندی بر توسعه شهروندی فعال و پاسخگویی و شفافیت شهرداری تهران. پایاننامه کارشناسیارشد، رشته مدیریت امور شهری، دانشگاه تهران.
- بایزدی و دیگران. 1388. تحلیل دادههای پرسشنامهای با کمک نرمافزار SPSS (PASW)18. تهران، انتشارات عابد.
- بل، سایمون. 1382. منظر: الگو، ادراک و فرایند. ترجمه بهناز امینزاده. چاپ اول، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
- جهانشاهی، محمد. 1390. زیباسازی-خلاقیت در شهرسازی. قابل دسترسی از طریق سایت: http://articlepersian.persianblog.ir
- حکمت نیا، حسن و میر نجف موسوی. 1386. سنجش میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری (مطالعه موردی: شهر یزد)، مجله جغرافیا و توسعه، بهار و تابستان.
- دانش، جابر. 1392. زیباسازی شهری، ضرورت توسعهی همگون شهر. قابل دسترسی از طریق سایت: http://www.memarnet.com
- رفیعیان، مجتبی و زهرا خدایی. 1388. بررسی شاخصها و معیارهای مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از فضاهای عمومی شهری، فصلنامهی راهبرد، سال هجدهم، شمارهی 53، زمستان 1388، صفحات 227- 248.
- رفیعیان، مجتبی و همکاران. 1388. رضایتمندی شهروندان از محیطهای سکونتی شهری، علوم محیطی، سال هفتم، شمارهی اول، پاییز، صفحات 57-68.
- شهرداری تهران. 1392. حقوق شهروندی. قابل دسترسی از طریق سایت: http://www.tehran.ir
- فرجی سبکبار، حسنعلی. 1392. جزوه کلاسی درس GIS. مقطـع کارشناسـیارشد، رشتـه برنامهریزی روستایی، دانشگاه تهران.
- ماتلاک، جان.ل. 1379. آشنایی با طراحی محیط و منظر. ترجمه معاونت آموزش و پژوهش سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران. جلد دوم، تهران، انتشارات سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران.
- متولی، مسعود. 1389. بررسی و سنجش کیفیت زیبایی در منظر شهری بر اساس مفهوم دیدههای متوالی (مطالعه موردی: مسیر گردشگری داراباد تهران)، آرمانشهر، شماره 5، صفحات 123-139.
- موحد، علی و دیگران (1393). تحلیل نابرابری های فضایی خدمات در سطح محلات منطقه 6 تهران. مجله آمایش سرزمین. شماره اول. ص 82-59.
- مرتضوی، سید حمزه. 1391. موانع مؤثر بر زیباسازی شهری. قابل دسترسی از طریق سایت: http://mohammadshatian.blogfa.com
- موره، ژان پیر و دیگران. 1373. فضاهای شهری: طراحی، اجرا، مدیریت. ترجمهی حسین رضایی؛ میرمعزالدین مجایی و محسن رسولی. چاپ اول، انتشارات مونیتور.
- هیراسکار، جیکی. 1386. درآمدی بر مبانی برنامهریزی شهری. ترجمه محمد سلیمانی و احمدرضا یکانی فرد. چاپ اول، تهران، دانشگاه تربیت معلم.
17.Aktas, A. et al. 2009. Assessing holiday satisfaction of German and Russian tourists visiting alanya. Journal of tourism and hospitality Management. 1(1): 1-12.
18.Del Bosque, I.R and San martin, H. 2008. Tourist satisfaction: cognitive-affective model. Annals tourism research. 35 (2): 551-573.
19.Deniz, A. 2012. Measuring the satisfaction of citizens for the services given by the municipality: the case of Kirsehir municipality. Procedia-Social and Behavioral Sciences. pp. 555–560
20.Friedman, J. 2002. The prospect of cities. University of Minnesota Press. Minneapolis
21.Gungor, H. 2007. Emotional satisfaction of customer contacts. Amsterdam, Amsterdam university press.
22.Richards, M. et al. 2003. Impacts of illegality and barriers to legality: a diagnostic analysis of illegal logging in Honduras and Nicaragua. International Forestry Review. pp. 282-292
23.Van Poll, R. 1997. The Perceived Quality of the Urban Residential Environment A Multi-Attribute Evaluation. Gronigen University Press.