آذرباد،نسرین، سلمانی، محمد، سید حسن مطیعی لنگرودی، و عبدالرضا رکن الدین افتخاری. 1389. تحلیل شبکه سکونت گاهی با تأکید بر جریانهای جمعیتی در شهرستان فیروزکوه، پژوهشهای جغرافیای انسانی، دوره 42، شماره 72، دانشگاه تهران
رضوانی، محمدرضا، مهدی حسام وهادی کریمی. 1393. تحلیل شبکه در گردشگری، چاپ اول، تهران: انتشارات مهکامه
رنجبریان،بهرام و محمد زاهدی. 1388. خدمات صنعت گردشگری، اصفهان، انتشارات چهارباغ.
سازمان جهانی جهانگردی. 1381. برنامه ریزی ملی و منطقه ای جهانگردی، ترجمۀ محمود عبداله زاده، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
سپهری، محمد مهدی و بابایی، ادریس 1389. واکافت شبکه مقاصد گردشگری،رویکردی تئوری تحلیل شبکههای اجتماعی، هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی اصفهان، شناسه 1817.
سقایی، مهدی و سید دانا علیزاده. 1392.امکان سنجی محصول گردشگری در شهرستان پاوه، فضای جغرافیایی، دوره 13، شماره41، دانشگاه آزاد اسلامی اهر.
سقایی، مهدی. 1393. صورتبندی واسازی در تکاپوی نظری جغرافیای رادیکال، در : جستارهای در فلسفه جغرافیا، چاپ اول، تهران، انتشارات انجمن ژئوپلتیک ایران.
سقایی، مهدی نودهی، فرامرز، جوانبخت، زهره و طباطبایی، محمدباقر. 1391. متن فضایی زیارت امام رضا(ع)، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره ششم، شماره 3 و 4.
سقایی، مهدی و مسعودی، محمدباقر. 1393. اکوسیستمهای طبیعی و اکوتوریسم با تاکید بر ایران، چاپ اول، تهران، انتشارات مهکامه.
10. سقایی، مهدی، زهره جوانبخت قهفرخی و محدثه عیدی. 1395. ارزیابی شکل گیری گردشگری اجتماع محور در استان گلستان، فصلنامه جغرافیا، سال چهاردهم، شماره 49، تهران.
11. ضرغام بروجنی، حمید، ایوبی یزدی و تقی اکبرپور. 1390. مشارکت ذی نفعان در توسعه گردشگری پایدار جایگاه مدیریت چالشها، همایش مدیریت و توسعه پایدار گردشگری، چالشها و راهکارها،تهران،دوم مهر ماه.
12. محمدی کنگرانی،حنانه، اردشیر شایسته، ارشک حلی ساز و دیبا غنچهپور. 1393. ترسیم و تحلیل شبکههای ارتباطی میان شاغلان بخش گردشگری با استفاده از رویکرد تحلیل شبکهای؛ مطالعه موردی روستای طبل جزیره قشم، پژوهشهای فرهنگی هرمزگان، شماره 8 و 9، بوشهر.
13. مطیعی لنگرودی، سیدحسن، مجتبی قدیری معصوم و آئیژ عزمی. 1390. نقش بازارهای دوره ای محلی در توسعه گردشگری محلی، مطالعه موردی: استان گیلان
، فضای جغرافیایی، دوره 13، شماره 43، دانشگاه آزاد اسلامی اهر.
میرمحمد صادقی، میلاد. 1393. تحلیل شبکة اجتماعی با NodeX، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاهی کیان.
Ahmad, G. and Morrison, A. 2004. Small firm social networking in tourism and hospitality. Tourism: State of the ArtII, refereed papers. Glasgow: University of Strathclyde.
Baggio, R., & Cooper, C. 2008. Proceedings of the IASK Advances in Tourism Research (ATR2008), Aveiro, Portugal, 26-28 May, 44-53.
Baggio, R. 2008. Symptoms of complexity in a tourism system. Tour. Anal. 13(1), 1–20
Barnard,Alan, Jonatjan Spencer. 1996. Encyclopedia of Social and Cultural Anthrophology , Routledge
Beerli, A. and Martin, J.D. 2004. Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: A quantitative analysis—a case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25.
Bernardes, A.T., Stauffer, D. and Kertész, J. 2002. Election results and the Sznajd model on Barabasi network. The European Physical Journal B, 25: 123-127.
Bjork, P. and Virtanen, H. 2005. What tourism project managers need to know about co–operation facilitators? Scandinavian Journal ofHospitality and Touris, 5: 212-30.
Borgatti, S. 2005. Centrality and Network Flow, Social Networks. 27: 55-71.
Borgatti, S.P., Everett, M.G. and Freeman, L.C. 2002. UCINET 6 for Windows: Software for Social Network Analysis. Analytic Technologies, Harvard, MA
Borgatti, S.P., Everett, M.G. and Shirey, P. 1990. LS sets, lambda sets and other cohesive subsets. Soc. Netw. 12: 337–357.
Borgatti, S.P., Everett, M.G.1992. Notions of positions in social network analysis. Social. Method. 22: 1–35.
Brandes U. and Erlebach Th. 2005. Network analysis- Methodological foundations, Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Buhalis, D. 2000. Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21: 97-116.
Burt, R.S. 1982. Toward a structural theory of action. New York: Academic Press.
Burt, R.S. 1992. Structural holes: The social structure of competition. Cambridge: Harvard University Press.
Butler, R.W. 1980. The concept of a tourist area cycles of evolution: Implications for management of resources. Canadian Geographer, 24(1): 4–12. k
Carlsen, J.1999. A systems approach to island tourism destination management. Syst. Res. Behav. Sci. 16(4): 321–327
Carson, D. and Waller, I. 2002. The nature of drive tourism in Australia.In D. Carson, I. Waller, & N. Scott (Eds.), Drive tourism: Up the walland around the bend (pp.1-10) Melbourne: Common Ground Publishing
Castlles, M. 2005. The Information Age: Economy, Society and Culture (The Rise of the Society Network), Vol. 1, Tarhe No, Tehran
Chandler J. 2008. Introduction to Network Theory. American Marketing Association, Available in:www.marketingpower.com
Cilliers, P. 1998. Complexity and postmodernism: Understanding complex systems.London: Routledge.
Degenne, A. and Forse, M. 1999. Introducing social networks. London: Sage Publications.
Douglass, M. 1998.A Regional Network Strategy for Reciprocal Rural- Urban Linkages: An Agenda for Policy Research with Reference to Indonesia, Third World Planning Review,. 20 (1).
Douglass, M. 1999. Rural-Urban Integration and Regional Economic Resilience: Strategies for the Rural-Urban Transition in Northeast Thailand, Department of Urban and Regional Planning University of Hawaii.
Ermen, D.F. 2011. A Framework for Tourism Destination Marketing in Network Destination Structures (Thesis, Doctor of Philosophy). University of Otago. Retrieved from http://hdl.handle.net/10523/1751.
Fukugawa, N. 2006. Determining Factors in Innovation of Small Firm Networks: A Case of Cross Industry Groups in Japan, Small Business Economics, 27(2): 91-183.
Gardner, D.M. 1987. Product life cycle: A critical look at the literature. In M. Houston (Ed.), Review of Marketing (pp. 162-194). Chicago: American Marketing Association.
Gunn, C.A. 1997. Vacations cape, Developing Tourist Areas. Washington, DC: Taylor & Francis.
Gunn, C.A., and Var, T. 2002. Tourism planning: basics, concepts and cases (4th ed.). New York: Routledge.
Hagget, P. 2001. Geography: A Global Synthesis, Printed and bound in Italy by G. Canale &C.S.P.A.
Halme, M. 2001. Learning for sustainable development in tourism networks, Business Strategy and the Environment
Volume 10, Issue 2, pages 100–114, March/April
Knoke, D. and Burt, R.S. 1983. Prominence. In R. S. Burt, & M. J.Minor (Eds.), Applied network analysis. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
Leiper, N. 1990. Partial industrialization of tourism systems”. Annals of Tourism Research, 17 (4): 600–605.
Levin, S,A. 2003. Complex adaptive systems: Exploring the known, the unknown and the unknowable. Bulletin of the American Mathematical Society 40(1): 3-19k.
Lynch, P. 2000. Networking in the homestay sector, The Services Industries Journal, 20(3): 95–116
Morrison, A., Lynch, P. and Johns, N. 2004. International tourism networks. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(3): 197-202.
Newman, M.E.J. 2010. Networks An Introduction. New York. Oxford University Press.
Novelli, M., Schmitz, B., and Spencer, T. 2006. Networks, clusters and innovation in tourism: AUK Parkhe A., Wasserman S. and Ralson, D.A. 2006. New Frontiers in Network Theory Development, The Academy of Management Review , 31 (3): 560-568.
Porter, M.E. 1990. The Competitive Advantage of Nations. London: MacMillan & Co.
Porter, M.E. 1998. Clusters and the New Economics of Competition. Harvard Business Review, 76 (6): 77-90.
Ritchie, J.R B. and Crouch, G.I. 2003. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon, UK: CABI Publishing.
Ritchie, R.J.B. and Ritchie, J.R.B. 2002. A framework for an industry supported destinationmarketing information system. Tourism Management, 23: 439-454.
Rosario D’Agata Simona Gozzo Venera. 2012. Network analysis approach to map tourism mobility, University of Catania, Catania, ItalyTomaselli
Rossello J. and Saenz-De-Miera O. 2011. Road accidents and tourism: The case of the Balearic Islands (Spain), Accident Analysis and Prevention, 43: 675–683.
Ruggieri Giovanni e Iannolino Salvatore. 2014. Network analysis of a tourist destination”, Revista Turydes: Turismo y Desarrollo, NO. 17. En línea
Schucan, C. 1998. The role of an information concept in relation to destination management. In D. Buhalis, A.M. Tjoa & J. Jafari (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 1998: Proceedings of the International Conference in Istanbul, Turkey (pp. 84-94). Wien: Springer.
Scott, N., Cooper, C. and Baggio, R. 2008. Network Analysis and Tourism: From Theory to Practice (Aspects of Tourism) Channel View Publications
Scott, N., Cooper, C. and Baggio, R. 2008. Destination networks. Four Australian cases. Annal. Tour. Res. 35(1): 169.
Shih, H. 2006. Network characteristics of drive tourism destinations: an application of network analysis in tourism. Tour. Manag. 27
Skinnere Malcom, et al. 1997. Dictionary of Geography,Fitzroy Dearborn
Smeral, E. 1998. The Impact of globalization on small and medium enterprises: New challenges for tourism policies in European countries. Tourism Management, 19(4): 371-380
Tinsley, R. and Lynch, P. 2001. Small tourism business networks and destination development, International Journal of Hospitality Management, 20(4): 67–378.
UNWTO. 1995. Concepts, Definitions, and Classifications for Tourism Statistics. TechnicalManual No. 1. Madrid: World Tourism Organization.
UNWTO. 1999. Tourism Satellite Account (TSA): The Conceptual Framework. Madrid: World Tourism Organization.
UNWTO. 2000. Basic References on Tourism Statistics. Madrid: World Tourism Organization.
Van Mieghem, P. 2011. Graph Spectra for Complex Networks. Cambridge University Press, Cambridge, U.K.
Wasserman, Stanley, and Faust, K. 1994. Social Network Analysis: Methods and Applications, Cambridge: Cambridge University Press.