- آذرباد،نسرین، سلمانی، محمد، سید حسن مطیعی لنگرودی، و عبدالرضا رکن الدین افتخاری. 1389. تحلیل شبکه سکونت گاهی با تأکید بر جریانهای جمعیتی در شهرستان فیروزکوه، پژوهشهای جغرافیای انسانی، دوره 42، شماره 72، دانشگاه تهران
- رضوانی، محمدرضا، مهدی حسام وهادی کریمی. 1393. تحلیل شبکه در گردشگری، چاپ اول، تهران: انتشارات مهکامه
- رنجبریان،بهرام و محمد زاهدی. 1388. خدمات صنعت گردشگری، اصفهان، انتشارات چهارباغ.
- سازمان جهانی جهانگردی. 1381. برنامه ریزی ملی و منطقه ای جهانگردی، ترجمۀ محمود عبداله زاده، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- سپهری، محمد مهدی و بابایی، ادریس 1389. واکافت شبکه مقاصد گردشگری،رویکردی تئوری تحلیل شبکههای اجتماعی، هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی اصفهان، شناسه 1817.
- سقایی، مهدی و سید دانا علیزاده. 1392.امکان سنجی محصول گردشگری در شهرستان پاوه، فضای جغرافیایی، دوره 13، شماره41، دانشگاه آزاد اسلامی اهر.
- سقایی، مهدی. 1393. صورتبندی واسازی در تکاپوی نظری جغرافیای رادیکال، در : جستارهای در فلسفه جغرافیا، چاپ اول، تهران، انتشارات انجمن ژئوپلتیک ایران.
- سقایی، مهدی نودهی، فرامرز، جوانبخت، زهره و طباطبایی، محمدباقر. 1391. متن فضایی زیارت امام رضا(ع)، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره ششم، شماره 3 و 4.
- سقایی، مهدی و مسعودی، محمدباقر. 1393. اکوسیستمهای طبیعی و اکوتوریسم با تاکید بر ایران، چاپ اول، تهران، انتشارات مهکامه.
10. سقایی، مهدی، زهره جوانبخت قهفرخی و محدثه عیدی. 1395. ارزیابی شکل گیری گردشگری اجتماع محور در استان گلستان، فصلنامه جغرافیا، سال چهاردهم، شماره 49، تهران.
11. ضرغام بروجنی، حمید، ایوبی یزدی و تقی اکبرپور. 1390. مشارکت ذی نفعان در توسعه گردشگری پایدار جایگاه مدیریت چالشها، همایش مدیریت و توسعه پایدار گردشگری، چالشها و راهکارها،تهران،دوم مهر ماه.
12. محمدی کنگرانی،حنانه، اردشیر شایسته، ارشک حلی ساز و دیبا غنچهپور. 1393. ترسیم و تحلیل شبکههای ارتباطی میان شاغلان بخش گردشگری با استفاده از رویکرد تحلیل شبکهای؛ مطالعه موردی روستای طبل جزیره قشم، پژوهشهای فرهنگی هرمزگان، شماره 8 و 9، بوشهر.
13. مطیعی لنگرودی، سیدحسن، مجتبی قدیری معصوم و آئیژ عزمی. 1390. نقش بازارهای دوره ای محلی در توسعه گردشگری محلی، مطالعه موردی: استان گیلان، فضای جغرافیایی، دوره 13، شماره 43، دانشگاه آزاد اسلامی اهر.
- میرمحمد صادقی، میلاد. 1393. تحلیل شبکة اجتماعی با NodeX، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاهی کیان.
- Ahmad, G. and Morrison, A. 2004. Small firm social networking in tourism and hospitality. Tourism: State of the ArtII, refereed papers. Glasgow: University of Strathclyde.
- Baggio, R., & Cooper, C. 2008. Proceedings of the IASK Advances in Tourism Research (ATR2008), Aveiro, Portugal, 26-28 May, 44-53.
- Baggio, R. 2008. Symptoms of complexity in a tourism system. Tour. Anal. 13(1), 1–20
- Barnard,Alan, Jonatjan Spencer. 1996. Encyclopedia of Social and Cultural Anthrophology , Routledge
- Beerli, A. and Martin, J.D. 2004. Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: A quantitative analysis—a case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25.
- Bernardes, A.T., Stauffer, D. and Kertész, J. 2002. Election results and the Sznajd model on Barabasi network. The European Physical Journal B, 25: 123-127.
- Bjork, P. and Virtanen, H. 2005. What tourism project managers need to know about co–operation facilitators? Scandinavian Journal ofHospitality and Touris, 5: 212-30.
- Borgatti, S. 2005. Centrality and Network Flow, Social Networks. 27: 55-71.
- Borgatti, S.P., Everett, M.G. and Freeman, L.C. 2002. UCINET 6 for Windows: Software for Social Network Analysis. Analytic Technologies, Harvard, MA
- Borgatti, S.P., Everett, M.G. and Shirey, P. 1990. LS sets, lambda sets and other cohesive subsets. Soc. Netw. 12: 337–357.
- Borgatti, S.P., Everett, M.G.1992. Notions of positions in social network analysis. Social. Method. 22: 1–35.
- Brandes U. and Erlebach Th. 2005. Network analysis- Methodological foundations, Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
- Buhalis, D. 2000. Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21: 97-116.
- Burt, R.S. 1982. Toward a structural theory of action. New York: Academic Press.
- Burt, R.S. 1992. Structural holes: The social structure of competition. Cambridge: Harvard University Press.
- Butler, R.W. 1980. The concept of a tourist area cycles of evolution: Implications for management of resources. Canadian Geographer, 24(1): 4–12. k
- Carlsen, J.1999. A systems approach to island tourism destination management. Syst. Res. Behav. Sci. 16(4): 321–327
- Carson, D. and Waller, I. 2002. The nature of drive tourism in Australia.In D. Carson, I. Waller, & N. Scott (Eds.), Drive tourism: Up the walland around the bend (pp.1-10) Melbourne: Common Ground Publishing
- Castlles, M. 2005. The Information Age: Economy, Society and Culture (The Rise of the Society Network), Vol. 1, Tarhe No, Tehran
- Chandler J. 2008. Introduction to Network Theory. American Marketing Association, Available in:www.marketingpower.com
- Cilliers, P. 1998. Complexity and postmodernism: Understanding complex systems.London: Routledge.
- Degenne, A. and Forse, M. 1999. Introducing social networks. London: Sage Publications.
- Douglass, M. 1998.A Regional Network Strategy for Reciprocal Rural- Urban Linkages: An Agenda for Policy Research with Reference to Indonesia, Third World Planning Review,. 20 (1).
- Douglass, M. 1999. Rural-Urban Integration and Regional Economic Resilience: Strategies for the Rural-Urban Transition in Northeast Thailand, Department of Urban and Regional Planning University of Hawaii.
- Ermen, D.F. 2011. A Framework for Tourism Destination Marketing in Network Destination Structures (Thesis, Doctor of Philosophy). University of Otago. Retrieved from http://hdl.handle.net/10523/1751.
- Fukugawa, N. 2006. Determining Factors in Innovation of Small Firm Networks: A Case of Cross Industry Groups in Japan, Small Business Economics, 27(2): 91-183.
- Gardner, D.M. 1987. Product life cycle: A critical look at the literature. In M. Houston (Ed.), Review of Marketing (pp. 162-194). Chicago: American Marketing Association.
- Gunn, C.A. 1997. Vacations cape, Developing Tourist Areas. Washington, DC: Taylor & Francis.
- Gunn, C.A., and Var, T. 2002. Tourism planning: basics, concepts and cases (4th ed.). New York: Routledge.
- Hagget, P. 2001. Geography: A Global Synthesis, Printed and bound in Italy by G. Canale &C.S.P.A.
- Halme, M. 2001. Learning for sustainable development in tourism networks, Business Strategy and the Environment Volume 10, Issue 2, pages 100–114, March/April
- Jones, Q. 1997. Virtual-Communities, Virtual Settlement & Cyber Archaelogy: A Theoretical Outline. Journal of Computer Mediated Communication [On-line], 3(3). Retrieved August 2002, from http://www.ascusc.org/jcmc/vol3/issue3/jones.html.
- Knoke, D. and Burt, R.S. 1983. Prominence. In R. S. Burt, & M. J.Minor (Eds.), Applied network analysis. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
- Leiper, N. 1990. Partial industrialization of tourism systems”. Annals of Tourism Research, 17 (4): 600–605.
- Levin, S,A. 2003. Complex adaptive systems: Exploring the known, the unknown and the unknowable. Bulletin of the American Mathematical Society 40(1): 3-19k.
- Lynch, P. 2000. Networking in the homestay sector, The Services Industries Journal, 20(3): 95–116
- Morrison, A., Lynch, P. and Johns, N. 2004. International tourism networks. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(3): 197-202.
- Newman, M.E.J. 2010. Networks An Introduction. New York. Oxford University Press.
- Novelli, M., Schmitz, B., and Spencer, T. 2006. Networks, clusters and innovation in tourism: AUK Parkhe A., Wasserman S. and Ralson, D.A. 2006. New Frontiers in Network Theory Development, The Academy of Management Review , 31 (3): 560-568.
- Porter, M.E. 1990. The Competitive Advantage of Nations. London: MacMillan & Co.
- Porter, M.E. 1998. Clusters and the New Economics of Competition. Harvard Business Review, 76 (6): 77-90.
- Ritchie, J.R B. and Crouch, G.I. 2003. The Competitive Destination: A Sustainable Tourism Perspective. Oxon, UK: CABI Publishing.
- Ritchie, R.J.B. and Ritchie, J.R.B. 2002. A framework for an industry supported destinationmarketing information system. Tourism Management, 23: 439-454.
- Rosario D’Agata Simona Gozzo Venera. 2012. Network analysis approach to map tourism mobility, University of Catania, Catania, ItalyTomaselli
- Rossello J. and Saenz-De-Miera O. 2011. Road accidents and tourism: The case of the Balearic Islands (Spain), Accident Analysis and Prevention, 43: 675–683.
- Ruggieri Giovanni e Iannolino Salvatore. 2014. Network analysis of a tourist destination”, Revista Turydes: Turismo y Desarrollo, NO. 17. En línea
- Schucan, C. 1998. The role of an information concept in relation to destination management. In D. Buhalis, A.M. Tjoa & J. Jafari (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 1998: Proceedings of the International Conference in Istanbul, Turkey (pp. 84-94). Wien: Springer.
- Scott, N., Cooper, C. and Baggio, R. 2008. Network Analysis and Tourism: From Theory to Practice (Aspects of Tourism) Channel View Publications
- Scott, N., Cooper, C. and Baggio, R. 2008. Destination networks. Four Australian cases. Annal. Tour. Res. 35(1): 169.
- Shih, H. 2006. Network characteristics of drive tourism destinations: an application of network analysis in tourism. Tour. Manag. 27
- Skinnere Malcom, et al. 1997. Dictionary of Geography,Fitzroy Dearborn
- Smeral, E. 1998. The Impact of globalization on small and medium enterprises: New challenges for tourism policies in European countries. Tourism Management, 19(4): 371-380
- Tinsley, R. and Lynch, P. 2001. Small tourism business networks and destination development, International Journal of Hospitality Management, 20(4): 67–378.
- UNWTO. 1995. Concepts, Definitions, and Classifications for Tourism Statistics. TechnicalManual No. 1. Madrid: World Tourism Organization.
- UNWTO. 1999. Tourism Satellite Account (TSA): The Conceptual Framework. Madrid: World Tourism Organization.
- UNWTO. 2000. Basic References on Tourism Statistics. Madrid: World Tourism Organization.
- UNWTO. 2002. Tourism proves as a resilient and stable economic sector. Retrieved July, 2004, fromhttp://www.worldtourism.org/newsroom/Releases/more_releases/june2002/data.htm.
- Van Mieghem, P. 2011. Graph Spectra for Complex Networks. Cambridge University Press, Cambridge, U.K.
- Wasserman, Stanley, and Faust, K. 1994. Social Network Analysis: Methods and Applications, Cambridge: Cambridge University Press.