- پاپلی، محمدحسین. 1385. گردشگری (ماهیت و مفاهیم). تهران، انتشارات سمت.
- تولایی, سیمین. 1386. مروری بر صنعت گردشگری. تهران، انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
- دیناری، احمد. 1384. گردشگری شهری در ایران وجهان. مشهد، انتشارات واژگان خرد.
- رضوانی، علیاصغر. 1374. جغرافیا و صنعت توریسم. تهران، انتشارات پیام نور.
- رمضانیان محمدرحیم، حیدری کهن، پدرام. 1389. عوامل موثر بر مدیریت زنجیره تامین سبز در صنعت گردشگری مورد مطالعه: آژانس های مسافرتی شهر تهران. فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره14.
- رنجبریان, بهرام. زاهدی، مجید. 1389. خدمات صنعت گردشگری. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
- رنجبریان، بهرام. 1387. برنامه ریزی و سرپرستی گشتها. اصفهان، انتشارات چهارباغ.
- رهنـما، محمد رحیم. 1376. حسینیهها در بافت تاریخی مشهد. مجله مشکات، شماره 56 و57.
- رهنــما، محمدرحیم. 1375. بافت قدیم و توسعه شهری، نمونه بافتهای مسکونی مرکز شهر مشهد. تهران، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
10. رهنما، محمدرحیم. امیرفخریان، مصطفی. 1391. تحلیل توزیع فضایی آژانسهای مسافرتی در شهر مشهد. نشریه جغرافیا و برنامهریزی. دوره 16. شماره 41-صص. 129-152.
- سازمان میراث فرهنگی. 1388.
- شرفی، ابوالفضل. 1388. دستهبندی نیازهای زائران خارجی در شهر مشهد. مشهد: مرکز پژوهشهای شورای شهر مشهد.
- طرح جامع شهر مشهد. 1346.
- غمامی، مجید. 1372. طرح جامع مشهد. فصلنامه آبادی سال سوم شماره 9.
15. فاضل نیا، غریب. معصومی،مهدی 1394. بررسی نگرش روستائیان نسبت به تاثیرات اجتماعی-اقتصادی گردشگری دریاچه ای (مورد مطالعه دریاچه های استان فارس). مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، شماره 14.(دوره4). 131-153.
16. قره بیگلو، حسین. دیزجی، شادی، 1390. بررسی تاثیر بازاریابی اینترنتی بر میزان عملکرد توریسم مطالعه موردی: آژانسهای مسافرتی و جهانگردی استان آذربایجان شرقی، فصلنامه فضای گردشگری، شماره 1، صص: 145-161.
- لومسدن، لس. 1386. بازاریابی گردشگری. ترجمه: گوهریان، محمد ابراهیم. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- Badnjevic, J., and Padukoval, L. 2006. Ict Awareness in Small Enterprises in the Indian Tourism. Guttnberg Universities Germani.
- Erdogan, K. 2003A an Analysis of Behavior in the Turkish Domestic Tourism Market. Univercities Dergisi.
- Lickorish, L., and Jenkins, S. 1997. Introduction to Tourism an Great Britain. Butter Worth -Heinemann, UK.
- Negi, J. 2004. Intenational tourism&travel, India, S chand & company.
- Santos, J. 1998. The Role of Tour operators Promotional Material In the Information of Destimation Image and Consumer Exceptions.
- Travel-industry-dictionary. 2010. http://www.travel-industry-dictionary.com/travel-agent.html.
- Oroian, M., and Gheres, M. 2012. Developing a risk management model in travel agencies activity: An empirical analysis. Tourism Management. 33, 1598-1603.
- Quintana, T.A., Moreno-Gil, S., and Picazo-Peral, P. 2016. How could traditional travel agencies improve their competitiveness and survive? A qualitative study in Spain. Tourism Management Perspectives. 20, 98-108.
- Tsai, Y.-H. 2017. Travel agency managers' perceptions of tourism industry employability. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 20, 122-133.
- WTO, 2016.
28. Yüzbaşıoğlu, N., Çelik, P., and Topsakal, Y. 2014. A research on innovation in small and medium-sized enterprises in tourism industry: case of travel agencies operating in Antalya. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 150, 735-743.