- افخمی، بهروز، محمّد علیزاده و حسن اروجی. 1396. شناسایی عوامل موثر بر رضایت گردشگران میراث از مجموعه جهانی شیخ صفیالدیناردبیلی، مطالعات مدیریت گردشگری، سال 12، شماره 37، 95-114.
- افخمی، بهروز. 1395. راهبرد توسعه اقتصادی مبتنی بر میراث فرهنگی، سیاستهای راهبردی و کلان، سال 4، شماره 14، 27-48.
- پاشازاده، مهدی، حسین نظمفر و بختیار عزتپناه. 1397. نقش اماکن تاریخی-فرهنگی در توسعه گردشگری (مطالعه موردی: آرامگاه شمس تبریزی در شهر خوی)، جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، سال 9، شماره 1، 319-331.
- پورفرج، اکبر و محمدرضا صالحیپور. 1392. اولویتبندی عوامل موثر بر ارزشیابی گردشگران اروپایی دیدارکننده از پایگاه میراث جهانی نقش جهان اصفهان، مطالعات مدیریت گردشگری، سال 8، شماره 22، 1-23.
- خواجهشاهکوهی، علیرضا و سیدمحمد موسویپارسایی. 1398. تاثیر عملکرد ابعاد محصول مقاصد گردشگر بر رضایتمندی گردشگران یک آنالیز تطبیقی-همبستگی بر حسب خصوصیات دموگرافیک و اجتماعی، آمایش جغرافیایی فضا، دوره 9، شماره 32، 13-32.
- رضاییتالارپشتی، فاطمه. 1398. اولویتبندی راهبردهای باززندهسازی بافت تاریخی شهر گرگان با رویکرد توسعه پایدار گردشگری، آمایش جغرافیایی فضا، دوره 9، شماره 34، 261-276.
- زارعاشکذری، سیّدمحمّد، محسن سقایی، میرنجف موسوی و رضا مختاری ملکآبادی. 1395. تحلیلی بر نقش جاذبههای میراث فرهنگی در توسعه و جذب گردشگری شهری در ایران مرکزی (مطالعه موردی: شهر یزد)، پژوهشهای جغرافیای انسانی، دوره 48، شماره 3، 407-427.
- شاطریان، محسن، رسول حیدریسورشجانی و ژیلا ورفینژاد. 1398. مدلسازی تاثیرات گردشگری شهری بر کیفیت زندگی و شهر خلاق در شهر کرمانشاه، آمایش جغرافیایی فضا، سال 9، شماره 33، 49-60.
- کریمی امیرکیاسر، فروغ. 1397. بخش سفر و گردشگری ایران در سال 2017 و آثار آن بر اقتصاد، تهران: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاونت بررسیهای اقتصادی.
10. محمدی، مصطفی. سیّدمحمّد میرتقیانرودسری. 1398. بررسی عوامل موثر بر وفاداری به مقصد گردشگری شهری، مطالعه موردی: شهر رامسر، گردشگری شهری، دوره 6، شماره 1، 149-167.
11. محمدی, مصطفی، سیّدمحمّد میرتقیانرودسری و مهشید ناسوتی. 1398. ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری گردشگران رویدادهای بومی-فرهنگی در مقصد گردشگری رامسر، گردشگری شهری، دوره 6، شماره 4، 1-24.
12. مرکز ملی آمار ایران. 1398. آمارگیری از گردشگران ملی، بازیابی شده از: https://www.amar.org.ir/Portals/0/amarmozuii/infographics/gardeshgran_meli_97.pdf.، تاریخ دسترسی ]20/03/1398[.
13. مرکز ملی آمار ایران. 1396. گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، تهران: مرکز آمار ایران، دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاریهای بینالمللی.
14. میرتقیانرودسری، سیّدمحمّد. 1398. تبیین مدل وفاداری گردشگر میراث فرهنگی در مقصد گردشگری رامسر، پایاننامه انتشارنیافته کارشناسی ارشد، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران، استاد راهنما: دکتر احمد پوراحمد.
- Akhoondnejad, A. 2016. Tourist loyalty to a local cultural event: The case of Turkmen handicrafts festival. Tourism Management, Vol. 52, 468-477.
- Alrawadieh, Z., Prayag, G., Alrawadieh, Z., and Alsalameen, M. 2019. Self-identification with a heritage tourism site, visitors’ engagement and destination loyalty: the mediating effects of overall satisfaction. The Service Industries Journal, 39(7-8): 541-558.
- Antón, G., Camarero, C., and Laguna-García, M. 2017. Towards a new approach of destination loyalty drivers: satisfaction, visit intensity and tourist motivations. Current Issues in Tourism, 23(3): 238-260.
- Back, K., and Parks, S.C. 2003. A brand loyalty model involving cognitive, affective, and conative brand loyalty and customer satisfaction. Journal of Hospitality and Tourism Research, 27(4): 419-435.
- Baloglu, S. 2001. An investigation of a loyalty typology and the multidestination loyalty of international travelers. Tourism Analysis, 6(1): 41-52.
- Chen, C.F., and Chen. F.S. 2010. Experience Quality, Perceived Value, Satisfaction and Behavioural Intentions for Heritage Tourists. Tourism Management, 31: 29-35.
- Chen, H., and Rahman, I. 2018. Cultural tourism: An analysis of engagement, cultural contact, memorable tourism experience and destination loyalty. Tourism Management Perspectives, 26: 153-163.
- Cossío-Silva, F. J., Revilla-Camacho, M. Á., and Vega-Vázquez, M. 2019. The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty?. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2): 71-77.
- Evanschitzky, H., & Wunderlich, M. 2006. An examination of moderator effects in the four-stage loyalty model. Journal of Service Research, 8(4): 330-345.
- Forgas-Coll, S., Palau-Saumell, R., Matute, J., and Tarrega, S. 2017. How Do Service Quality, Experiences and Enduring Involvement Influence Tourists’ Behavior? An Empirical Study in the Picasso and Miró Museums in Barcelona. International Journal of Tourism Research, 19(2): 246-256.
- Girish, V.G., and Chen, C.F. 2017. Authenticity, experience, and loyalty in the festival context: Evidence from the San Fermin festival, Spain. Current Issues in Tourism, 20(15): 1551-1556.
- Han, H. 2009. Emotions and Switching Barriers in Full-service Restaurants. VDM Publishing House, Saarbrucken, Germany.
- Han, H., Back, K., and Barrett, B. 2009. Influencing factors on restaurant customers’ revisit intention: the roles of emotions and switching barriers. International Journal of Hospitality Management, 28(4):. 563-572.
- Han, H., Kim, Y., and Kim, E.K. 2011. Cognitive, affective, conative, and action loyalty: Testing the impact of inertia. International Journal of Hospitality Management, 30(4): 1008-1019.
- Hashemi, S., Kiumarsi, S., Marzuki, A., and Anarestani, B.B. 2019. Tourist Satisfaction and Destination Loyalty in Heritage Sites of Shiraz, Iran. Experiencing Persian Heritage (Bridging Tourism Theory and Practice), 10: 243-255.
- Hughes, H.L. 2002. Culture and tourism: A framework for further analysis. Managing Leisure, 7(3): 164-175.
- Kempiak, J., Hollywood, L., Bolan, P., & McMahon-Beattie, U. 2017. The heritage tourist: an understanding of the visitor experience at heritage attractions. International Journal of Heritage Studies, 23(4): 375-392.
- Kim, J.H., Brent-Ritchie, J.R., and McCormick, B. 2012. Development of a Scale to Measure Memorable Tourism Experiences. Journal of Travel Research, 51(1): 12-25.
- Lee, J., Hsu, L., Han, H., & Kim, Y. 2010. Understanding how consumers view green hotels: how a hotel’s green image can influence behavioral intentions. Journal of Sustainable Tourism, 18(7): 901-914.
- Merriman, N. 1991. Beyond the Glass Case: The Past, the Heritage and the Public in Britain. Leicester: Leicester University Press.
- Oliver, R.L. 1997. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. McGraw-Hill, New York.
- Oliver, R.L. 1999. Whence Consumer Loyalty?. Journal of Marketing, 63(4): 33-45.
- Palau-Saumell, R., Forgas-Coll, S., Sánchez-García, J., & Prats-Planagumà, L. 2012. Tourist Behavior Intentions and the Moderator Effect of Knowledge of UNESCO World Heritage Sites: The Case of La Sagrada Família. Journal of Travel Research, 52(3): 364-376.
- Rodzi, N. I. M., Zaki, S. A., & Seyed Subli, S. M. H. 2013. Between Tourism and Intangible Cultural Heritage, AcE-Bs 2013 Hanoi ASEAN Conference on Environment-Behaviour Studies, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 85: pp: 411-420.
- Rundle-Thiele, S. 2005. Exploring loyal qualities: Assessing survey-based loyalty measures. Journal of Services Marketing, Vol. 19, No. 7: pp. 492-500.
- Saeedi, H., and Heidarzadeh Hanzaee. K. 2018. The effects of heritage image on destination branding: An Iranian perspective. Journal of Heritage Tourism, 13(2): 152-166.
- González Santa Cruz, F., Lopez-Guzman, T., Pemberthy Gallo, L. and Rodríguez-Gutiérrez, P. 2019. Tourist loyalty and intangible cultural heritage: the case of Popayán, Colombia, Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development, 10(2): 172-188.
- Shen, S. 2014. Intention to revisit traditional folk events: a case study of Qinhuai Lantern Festival, China. International Journal of Tourism Research, 16(5): 513-520.
- Shen, S., Guo, J., and Wu, Y. 2014. Investigating the Structural Relationships among Authenticity, Loyalty, Involvement, and Attitude toward World Cultural Heritage Sites: An Empirical Study of Nanjing Xiaoling Tomb, China. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19(1): 103-121.
- Su, L., Hsu, M., & Swanson, S. 2017. The Effect of Tourist Relationship Perception on Destination Loyalty at a World Heritage Site in China: The Mediating Role of Overall Destination Satisfaction and Trust. Journal of Hospitality & Tourism Research, 41(2):180-210.
- Sousa, B., Silva, A., and Malheiro, A. 2020. Differentiation and market loyalty: an approach to cultural tourism in Northern Portugal. In Advances in Tourism, Technology and Smart Systems (pp. 681-690). Springer, Singapore.
- Teo, C.B.C., Khan, N.R.M., and Rahim, F. H. A. 2014. Understanding cultural heritage visitor behavior: the case of Melaka as world heritage city. Procedia-Social and Behavioral Sciences,130: 1-10.
- Timothy, D.J. 2011. Cultural Heritage and Tourism: An Introduction. Bristol: Channel View Publications.
- Verma, A., & Rajendran, G. 2017. The effect of historical nostalgia on tourists’ destination loyalty intention: an empirical study of the world cultural heritage site- Mahabalipuram, India. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 22(9): 977-990.
- Wang, X., & Leou, C. H. 2015. A Study of Tourism Motivation, Perceived Value and Destination Loyalty for Macao Cultural and Heritage Tourists. International Journal of Marketing Studies, 7(6): 83-91.
- World Tourism Organization (UNWTO). 2018. Concept note of 3rd UNWTO/UNESCO World Conference on Tourism and Culture: for the Benefit of All. Retrieved from [http://ethics.unwto.org/event/3rd-unwtounesco-world-conference-tourism-and-culture-benefits-all]. (Accessed 10 June. 2019).
- World Tourism Organization (UNWTO). 2019. Tourism Highlight 2018, Retrieved from: [https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876] (Accessed 10 June. 2019).
- Wu, H.C., and Li, T. 2017. A Study of Experiential Quality, Perceived Value, Heritage Image, Experiential Satisfaction, and Behavioral Intentions for Heritage Tourists. Journal of Hospitality & Tourism Research, Vol. 41. No. 8: pp. 904-944.
- Wu, H.C., Wong, J.W.C., and Cheng, C.C. 2014. An empirical study of behavioral intentions in the food festival: the case of Macau. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19(11): 1278-1305.
- Xu, Y.H., Wong, I.A., and Tan, X.S. 2016. Exploring event bundling: The strategy and its impacts. Tourism Management, 52: 455-467.
- Yi, X., Fu, X., Yu, L., and Jiang, L. 2018. Authenticity and loyalty at heritage sites: The moderation effect of postmodern authenticity. Tourism Management, Vol. 67: pp. 411-424.
- Yi, X., Lin, V.S., Jin, W., and Luo, Q. 2017. The Authenticity of Heritage Sites, Tourists’ Quest for Existential Authenticity, and Destination Loyalty. Journal of Travel Research, 56(8): 1032-1048.
- Yuksel, A., Yuksel, F., Bilim, Y. 2010. Destination attachment: effects on customer satisfaction and cognitive, affective and conative loyalty. Tourism Management,. 31: 274-284.